Hoe krijg je de juiste woorden en beelden te pakken om je verhaal over de bühne te krijgen?
Sterker nog, om de verbinding te leggen met de ander (vaak de klant) en hem/haar daarop aan te laten sluiten?
Communicatie is van oorsprong bedoeld om recht te doen aan wie je bent, wat het leven jou heeft geleerd en waar je naartoe onderweg bent. Storytelling voor gevorderden, wat alleen kan als je jezelf wezenlijk kent en jouw eigen verhaal omarmt.
Een bedrijf gebouwd op bezieling is het mooiste wat er is en het waard om gekoesterd en gevoed te worden. Leidend hierin is het principe van het moment waarop natuurlijk gezien iets aansluit. Dat aansluitmoment staat symbool voor alles wat aansluit.
Voor holisme.
Voor energie, voor creatie, voor inspiratie.
Voor overvloed, voor geld en voor de klant.
Dat is de basis voor wat ik 'Natuurlijke Marketing' heb gedoopt.
Natuurlijke Marketing is een heel vanzelfsprekende manier van communiceren en bedrijfsvoering. Daarmee is het bij uitstek van toepassing voor ondernemers met een eigen bedrijf/praktijk, kleine bedrijven en professionals met een achtergrond
in marketing communicatie die op zoek zijn naar ondernemen vanuit de kern.
Regelmatig geef ik hier workshops over (zie agenda) en begeleid ondernemers in de zoektocht naar hun eigen vorm.
Op aanvraag kan ik hierover een workshop geven op locatie, een ontwikkeltraject voor inrichten of erover komen spreken.
Hieronder een impressie van eerdere workshops die ik heb begeleid op locatie Leyduin in Vogelenzang.
QUOTE:
"Het gebruik maken van de belichaamde energie pastte helemaal bij mijn wijze van omgaan met alles in mijn leven.
De manier om erachter te komen welk archetype bij je past was een mooie korte, heldere werkvorm." - anoniem